MOORE: “Helping you thrive in a changing world”

https://publish.ne.cision.com/l/uwywcgkec/mb.cision.com/Public/18705/2897858/a6eff84213876dce_800x800ar.png
 
Dagens offentliggörande av en ny logotyp, visuell identitet och varumärkespositionering markerar den fortsatta utvecklingen av ett internationellt nätverk av mer än 260 oberoende företag i 112 länder med mer än 30 000 medarbetare.
 
Förändringen från Moore Stephens till MOORE innesluter de traditionella kärnstyrkorna hos Moore Stephens, samtidigt som den tillför en mer modern, visuell utformning av varumärket. Branding-processen i övrigt syftar till att i ännu högre grad understödja våra kunders fortsatta framgång och tydliggöra vår förmåga att, genom vårt medlemskap och deltagande i ett globalt revisions- och konsultnätverk, tillhandahålla globala, sömlösa klientlösningar.
 
MOORE Sweden ABs styrelseordförande Ulf Lindesson kommenterar rebrandingen enligt följande:
 
”Jag tror att den här återlanseringen av varumärket positionerar oss perfekt för såväl befintliga som nya, potentiella kunder. Mottot ‘Helping you thrive in a changing world‘ tydliggör vår varumärkespositionering, och det är även detta tankesätt vi bär med oss varje dag i våra åtaganden gentemot våra kunder så att de kan vara framgångsrika såväl i dag som i framtiden. Vi bygger våra kundrelationer baserade på förtroende, kvalitet och tydliga råd, och säkerställer att våra klienter får mer tid att fokusera på vad de är bäst på.”
 
Anton Colella, CEO på MOORE Global Network ger sin syn på vad det nya varumärket betyder för kunderna:
 
“In our changing world, business is increasingly conducted internationally and digitally. Everyone must adapt. With our new brand MOORE we choose a new identity fit for a world defined by global decision-making, data-driven insight and the need for agility in all that we do.
 
The brand captures our ability to connect to you locally and globally as we help you realise your ambitions. That is why our brand position is ‘Helping you thrive in a changing world.’
 
We never lose sight of what makes us strong, and why our network has grown and continues to grow – our commitment to ever stronger relationships with our clients. So as we look to the future, our brand honours our Moore Stephens heritage, reflecting the strengths that clients have, and can always expect from us: straightforward advice, high quality, and the passion we bring every day to our belief that relationships with clients are about much more than simply a job.”
 
https://publish.ne.cision.com/l/uwywcgkec/mb.cision.com/Public/18705/2897908/aa0ac301bb727ec4_800x800ar.png
Anton Colella, CEO, MOORE Global Network
Om MOORE Global
Hos MOORE och dess medarbetare är syftet att hjälpa människor, företag och organisationer att växa och utvecklas. Vi är ett globalt nätverk av revisions- och konsultbyråer med över 30 000 medarbetare i 260 oberoende företag fördelade över 112 länder som alla tillsammans samverkar för att ta hand om dina behov, lokalt, nationellt och internationellt.
 
När du arbetar med en MOORE-byrå kommer du i daglig kontakt med människor som verkligen bryr sig om din framgång och som har drivkraft och engagemang för att leverera resultat för dig och ditt företag. Du har större tillgång till högre expertis än hos många andra företag.
 
Vi kommer att vara här för dig när du behöver oss - för att hjälpa dig se igenom labyrinten av information,  för att vägleda dig i dina beslut och se till att du utnyttjar alla möjligheter som står till buds. För att hjälpa dig att växa och utvecklas i en föränderlig värld.